Disneyland Parijs tijdens Halloween!

We zijn van 27 oktober tot en met 30 oktober met de familie naar Disneyland Parijs geweest. We hebben de parken dus bezocht tijdens de Halloweenperiode, maar niet het grote Halloweenfeest op 31 oktober bezocht.

Heenreis

Dit bezoek was de eerste keer dat ik met de trein naar Disneyland Parijs ben geweest. Volgens mij voor de rest ook. We namen de Thalys. Helaas stopt deze trein vanwege de maatregelen tijdelijk niet bij Disneyland, en moesten we twee keer overstappen in Parijs. De eerste keer in Gare du Nord, de tweede keer in Chatelet Les Halles. Gelukkig reden er veel treinen op onze route, en hoefden we nooit ergens lang te wachten. Een paar uur later stapten we uit bij de parken.

Het hotel

We sliepen in Hotel Cheyenne. Dit hotel ligt op ongeveer 20 minuten wandelen van de parken, al rijd er ook een pendelbus op en neer. Hotel Cheyenne heeft een cowboythema, en de kamers zijn gethematiseerd met Woody en Jessie van Toy Story.

Onze kamers lagen vlakbij het centrale gebouw, waar het restaurant, de receptie en een winkel te vinden zijn. Ook is er een Starbucks.

Het restaurant was redelijk goed. De Franse keuken staat bekend om het eten van slakken, dus ik was blij dat het restaurant een internationale kaart heeft, met veel Amerikaanse gerechten. Ook het ontbijt is internationaal.

Dag 1

Op dag 1 kwamen we redelijk laat aan. We hebben in het kasteelpark een rondje gelopen en een paar attracties gedaan, waaronder It’s a Small World.

It's a Small World
It’s a Small World

Ook hebben we een korte Halloweenparade gezien. Dit is geen echte parade, vanwege de maatregelen, maar het kwam al in de buurt. Een kwartier voordat deze parade langs kwam, zagen we de Enchanted Princess Promenade: een prinsessenwagen met vijf Disneyprinsessen erop. Het filmpje daarvan volgt nog.

Daarna zagen we Mickey’s Happy Halloween Surprise, de korte Halloweenparade.

Ik heb ook een filmpje van deze parade.

Mickey’s Happy Halloween Surprise

Na Mickey’s Happy Halloween Parade zijn we naar het hotel gegaan om te eten, en niet meer terug naar het park gegaan. Het nadeel van eten bij het hotel is dat je ver van de parken af bent, en dan is het soms niet meer te doen om terug naar het park te gaan.

Dag 2

We hebben de tweede dag in Disneyland Parijs (het kasteelpark) doorgebracht.

Kasteel Disneyland Parijs

Het kasteel stond in de steigers. Je kon er nog wel doorheen lopen, en zo de twee winkeltjes bezoeken, maar de vertelling boven in het kasteel en de draak onder het kasteel waren onbereikbaar.

We begonnen met de attracties achter in het park, waaronder nogmaals It’s a Small World.

Daarna zijn we naar Casey Junior en de boottocht daaronder gegaan.

Le Pays des Conte de Fées

We wilden ook een paar attracties in Discoveryland ontdekken.

Discoveryland
Schuttingen rondom Space Mountain

In Discoveryland liepen we door een doolhof van schuttingen. Orbitron, de vliegtuigjesmolen, en de gevel van Space Mountain waren in onderhoud.

Buzz Lightyear Laser Blast Disneyland Paris
Buzz Lightyear Laser Blast

Bij Buzz Lightyear is het altijd een uitdaging om je eigen hoogste score te verbreken. Helaas is dat niet gelukt: ik haalde de derde plaats.

Na ons ritje Buzz Lightyear bekeken we een korte parade: de Draak van het Kwaad. Dit is slechts één wagen van Stars on Parade.

De Draak van het Kwaad

Hierna was het alweer tijd om terug naar het hotel te gaan, om een hapje te eten. We besloten iets vroeger te vertrekken, om even in de Lego winkel te kijken.

In de Lego Winkel is het nu mogelijk om een eigen poppetje te ontwerpen. Je kunt de trui maken zoals je wilt, door te schrijven, te tekenen of stickers te plakken. Daarna kun je een hoofd, broek en accessoire kiezen. De trui wordt in een grote printer geprint.

Na het eten hebben we nog een korte wandeling door Adventureland, Frontierland en Main Street USA gemaakt in het donker.

Het park is altijd extra mooi in het donker. De Halloweenmuziek maakte het extra sfeervol, al stond die muziek wel érg hard op een gegeven moment.

Dag 3

De laatste volle dag in Disneyland Parijs zijn we begonnen met een uurtje Disneyland Parijs, in de hoop dat we kortere wachtrijen hadden in de darkrides van Fantasyland. Helaas was het al erg druk met verblijfsgasten.

We werden begroet door verschillende Disneyfiguren op Town Square. Ook was er een Mickey Mouse tekening op de grond aangebracht. Op weg naar Walt Disney Studios zagen we een poster hangen voor een show die al maanden niet te zien is.

Nadat we uit Peter Pan gekomen waren zijn we richting de Walt Disney Studios gelopen. We wilden de vernieuwde Cars Road Trip (voorheen Studio Tram Tour) doen, en gelijk de andere attracties meepakken.

Helaas was de rij bij Ratatouille te lang, in de ochtend stond het hele plein vol met wachtende mensen. Ik ben later in mijn eentje terug gegaan. Deze attractie heeft namelijk een single riders rij, en dan is de wachtrij vaak een heel stuk korter.

Op de terugweg kwamen we Remy van Ratatouille wel tegen: hij reed in zijn auto over de Paraderoute.

Remy van Ratatouille

Toen we in het kasteelpark terugkwamen, hebben we de laatste attracties gedaan die we nog niet hadden gehad. Daar heb ik weinig foto’s van gemaakt, want het was behoorlijk aan het regenen. Rond zes uur waren we weer terug bij het hotel. Bij elke ingang van het hotel hingen mededelingen: let op, de wintertijd gaat binnenkort weer in!

Wintertijd Disneyland Paris
Waarschuwing wintertijd

Na het eten hebben we weer een rondje door Disneyland Parijs gemaakt. ’s Avonds is het park ook een stuk rustiger, dus tijd om nog een paar attracties te doen.

Na een laatste keer zwaaien naar Mickey zijn we het park uitgegaan.

Mickey Minnie Disneyland Station
Afscheid met Mickey & Minnie

Terugreis

’s Ochtends hebben we ontbeten, een rondje door het hotel gelopen, en de laatste spullen ingepakt. Er zijn een aantal dingen te vinden op het terrein, en wij wilden die nog even zien. Zo is er een rozentuin, een moestuin, een speeltuin, een insectenhotel en een volière. Rond 11 uur zou de terugreis beginnen.

De terugweg verliep ongeveer net zoals de heenweg, maar dan andersom. Het was een fijne vakantie, die al veel te snel weer voorbij was.

Ben jij ook eens in de Halloweenperiode naar Disneyland Parijs geweest? Laat het weten in de reacties hieronder!

Als je alles van deze blog wilt zien, schrijf je dan vooral in!