Nieuwe Efteling-Attractie op de Westelijke Uitbreiding

Op 7 juni 2026 kreeg ik een nieuw gerucht binnen via het formulier onderin Pretparkgeruchten. De bron geeft aan ‘Inside information’ te hebben over fase 1 van de Westelijke Uitbreiding. Dit stukje van de Wereld van de Efteling is tegenwoordig beter bekend als het LEM-terrein.

Lees hier het volledige gerucht:

De Efteling gaat zeer binnekort(Voor 1 augustus) bekend maken wat de volgende grote attractie gaat worden.

Het zal gaan plaats vinden op het LEM Terrein ( Fase 1 van de West kant) Wat een nieuw rijk zal gaan vormen met de naam technorijk(met verschillende grote attracties die samen een grote tentoonstelling vormen van innovaties) vergelijkbaar als disney het doet verdeeld over alle parken.

De eerste attractie zal een indoor Spinner coaster van vekoma worden(zelfde systeem als Guardians of the galaxy cosmic Rewind)

We lezen dus meerdere punten: een aankondigingsperiode, plaats van de uitbreiding, naam van het gebied, en attractietype.

Als de Efteling deze uitbreiding bekend gaat maken vóór augustus, betekent dat dat we over enkele weken al meer te weten gaan komen! De meeste attracties worden 2 jaar van tevoren aangekondigd door de Efteling, meestal in het voorjaar of juist in het najaar. Ik kan mij niet herinneren dat er in de zomer een nieuwe attractie aangekondigd werd.

Over de plek waar deze uitbreiding gaat komen, wordt al veel gesproken: het LEM-terrein. Er zijn veel werkzaamheden aan de gang. De Efteling heeft nog niet aangegeven of er plannen voor dit gebied zijn, maar… Dit soort werkzaamheden zijn nogal prijzig. Ik verwacht niet dat de Efteling voor de lol een groot gebied gaat saneren.

De naam Technorijk vind ik een bijzondere. De Efteling werkt met ‘Rijken’ in het hele park, maar tot nu toe hebben de meeste rijken wat minder moderne namen. Wel is het thema in lijn met andere geruchten over het gebied: innovatie. Waar een ander gerucht vertelt over een gebied in oud-Italiaanse stijl in een groter geheel over internationale uitvindingen, wordt hier gesproken over een tentoonstellingsgebied over innovaties.

Wat er bedoeld wordt met ‘Vergelijkbaar als Disney het doet verdeeld over alle parken’, weet ik niet, maar Disney heeft wel een park dat opgebouwd is als een grote tentoonstelling: EPCOT. Dit grote park bestaat uit twee delen: het voorste deel bestaat uit paviljoens over techniek en innovaties, het achterste deel heeft paviljoens waarin je diverse landen ter wereld kunt bezoeken. Zou de Efteling werken aan zo’n wereldtentoonstelling, waarin een aantal landen hun uitvindingen tentoonstellen?

Het laatste stuk van het gerucht gaat over de eerste attractie van dit ‘Technorijk’: een indoor Spinning Coaster van Vekoma. Het genoemde voorbeeld, Guardians of the Galaxy Cosmic Rewind, staat in EPCOT. Toeval? Of kijkt de Efteling wel érg veel naar EPCOT?

Deel dit gerucht!


Lees hier meer geruchten van deze bron(nen) of over dit onderwerp:

Blijf op de hoogte van elk gerucht via onze Facebookpagina: https://www.facebook.com/Pretparkgeruchten

Nieuwe geruchten?

Heb jij meer geruchten? Laat mij dat dan weten, dan voeg ik het gerucht toe! Dit kan ook anoniem.

Nieuwe geruchten hoeven niet groots te zijn. Natuurlijk zijn geruchten over nieuwe attracties en dergelijke welkom, maar ook geruchten over kleine dingen, zoals nieuw entertainment, hebben een plek op deze Pretparkgeruchten.

Let op: Onze redactie bekijkt bij elk gerucht of er plaats is op Pretparkgeruchten. Geruchten waarvan een grote kans is dat iemand onzin aan het bedenken is, komen niet online!

← Terug

Bedankt voor je reactie. ✨

Nieuw gerucht, of reactie op bestaand gerucht

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *